Tävlingsgruppen lydnad/bruks

417385476_7399111500111442_5306017036565913420_n

Tävlingsgruppens arbetsuppgift är att ta hand om allt som har med lydnadstävlingar, bruksprov och träningar att göra. Det innebär bland annat att planera och genomföra dessa inkl klubbmästerskap.

Gruppen är ansvarig för att ”coacha” klubbens tävlande ekipage, så att alla känner sig väl omhändertagna hos Lidköpings Brukshundklubb, samt arrangera tävlingar och läger.

Första måndagen varje månad arrangerar tävlingsgruppen tävlingsträning med kommendering. Syftet är att träna i tävlingslik situation och alla hjälps åt att kommendera. Detta är ett uppskattat träningstillfälle och det är helt gratis för våra medlemmar som är i startgroparna för att tävla eller redan tävlar.

Utöver detta ansvarar gruppen för utbildning och vidareutbildning av våra prov- och tävlingsfunktionärer och emellanåt arrangerar vi föreläsningar.

Behöver du hjälp med något eller har någon fråga om lydnad eller bruks, kontakta gärna gruppansvarig.

Vill du träna och behöver låna lydnads- och bruksmaterial så finns ett träningsförråd på baksidan av stugan. Alla medlemmar får koden. Följ instruktioner på dörren.

Du vet väl att du kan köpa regelböcker i klubbstugan? Se klubbartiklar.

Vi söker dig som är intresserad av lydnad och/eller bruks!

Vi tar gärna emot nya funktionärer, så är du nyfiken på tävlingsverksamhet, hör av dig till oss!
Det finns uppgifter till alla, så du behöver inte ha tidigare erfarenhet av tävling eller hund.  Oavsett om du själv vill tävla i framtiden eller inte, är en tävling ett tillfälle att lära sig mer, träffa nya människor och lära känna klubben och dess medlemmar!

Tävlingar 2024

Anmälan görs via SBK tävling om inget annat anges. PM och resultat läggs också upp på SBK tävling.

• Lydnad

• 27-28 april Rankingtävlingar internationell lydnad klass 3