FULLSATT! Agility nybörjare

• Mer information om kursen längre ned.
  • Anmälan är bindande.
  • Betalning endast med Swish.
  • Ser vi inte din betalning inom 24 timmar förlorar du din plats. Vi granskar betalningar löpande.
  • Vi respekterar varandra i träning och hjälps åt så alla trivs på vår fina klubb.
Artikelnr: Agility nybörjare ht-24 Kategori: Etikett:

Beskrivning

En kurs för dig och din hund som vill utvecklas inom agility. Passar både dig som är nybörjare eller bara vill förbättra grundläggande agilitykunskaper hos din hund. Vi går igenom olika belöningsmetoder, olika inlärningsmetoder och utföranden av alla hinder. Även grundläggande övningar för handling. Målet med kursen är att ge dig som förare bra grundkunskaper för att fortsätta utvecklas med din hund, oavsett om man har ambitioner att tävla eller inte. Klubbens agilityhinder finns tillgängliga året om att träna på.

Förkunskap: Din hund skall kunna vara lös och komma på inkallning. För hundar som är minst 12 månader.

När: Torsdagar 15/8, 22/8, 5/9, 12/9, 19/9, 26/9 kl 18.00-20.15. Fikapaus/teori är inräknad i tiden.

Var: Lidköpings Brukshundklubb, Hovby Jyckebo

Antal tillfällen: 6 st

Max antal: 6 deltagare

Kostnad: 900kr (betalas via Swish vid anmälan, bindande anmälan). Medlemskap i Lidköpings Brukshundklubb eller Svensk Hundungdom krävs för att gå kursen. Är du inte medlem ännu, gå in på denna länk först.

Anmälan: Stängd

Instruktörer: Erika Öster och Amanda Apelqvist, medhjälpare Karin Gustafsson