Utbildningsgruppen

12039172_1032530300111550_8928223365710057881_o

Utbildningsgruppens arbetsuppgift är att tillhandahålla hundägarutbildningar för alla. Vi vill ge alla hundägare en möjlighet att få tillräcklig kunskap för att göra sitt hundägande till en rolig sysselsättning.

Vår målsättning är också att tillhandahålla hundägarutbildningar för hundens olika stadier i livet; från valpstadiet, det vardagliga umgänget och vidare till goda tävlingsresultat inom lydnad, bruks, rallylydnad, specialsök och agility på olika nivåer.

Utbildningsgruppen vidareutbildar instruktörerna och ordnar föreläsningar.

Förutom våra instruktörer har vi ett antal kunniga medhjälpare. Deras meriter kan bestå i allt från gedigen tävlingserfarenhet med goda tävlingsresultat eller erfarenheter som hjälpinstruktör hos oss.

Vill du också hjälpa till?

Vi i utbildningsgruppen efterlyser personer som vill hjälpa till med vår verksamhet och då främst på våra kurser. Är du intresserad av att bli instruktör? Så här blir du instruktör:

• Du utbildar och tränar din egen hund under några år
  • Du anmäler till din klubb att du vill bli medhjälpare på kurser
  • Du söker rekommendation från klubben att få gå instruktörsutbildning
  • Du går en instruktörsutbildning som omfattar ca 100 timmar + eget arbete
  • Du håller grundkurser i Svenska Brukshundklubbens regi

En förutsättning är naturligtvis också att du har ett stort hundintresse och är intresserad av att hjälpa andra människor med sina hundar! Mer information om utbildningarna finns på Svenska Brukshundklubbens hemsida.

Har du frågor?

Maila gärna till utbildning@lidkopingbk.se
Våra kurser läggs ut i shopen omkring januari och juni.

Utbildningsgruppen 2024

CAROLINE RINGHOLM