Polishund-SM

Lidköping och SM för polishundar 2024 omslagsbild

Varmt välkomna till SM FÖR POLISHUNDAR 2024 på Lidköpings Brukshundklubb 29 augusti-1 september.
Vi är stolta och tackar polisens hundförarförbund för förtroendet att få anordna sommar-SM för polishundar 2024. Utgångspunkt och huvudarena är Lidköpings Brukshundklubb samt skogarna runt Lidköping.
På denna sida kommer det löpande läggas ut information för dig som tävlande och publik.

Allmän info

Lidköpings Brukshundklubb är störst i Skaraborgsdistriktet med 450 glada medlemmar. 2023 firade klubben 70 år och blev 2022 utsedda till Årets SBK-klubb. Med mångårig erfarenhet av att arrangera större tävlingar är tiden kommen att ta steget och arrangera SM!

Med ett sammansvetsat team kommer vi göra 2024 års Polishund-SM till en positiv upplevelse för tävlande, funktionärer och publik. Tveka inte att kontakta oss nedan vid frågor. Vi finns här för att göra din upplevelse bästa möjliga!

Varmt välkomna!
SM-general Jessica Lenntun

Preliminärt program

Torsdag 29/8
*Anmälan
*Parad centrum, Lidköping
*Invigning Stadsträdgården, Lidköping
*Platsliggning Stadsträdgården, Lidköping
*Kamratfest, klubbstugan Brukshundklubben

Fredag 30/8
*Sök/spår i skogen samt lydnad/brottplatsundersökning Brukshundklubben
*Hundförarförbundets årsmöte Kronocamping, Lidköping

Lördag 31/8
*Sök/spår i skogen samt lydnad/brottplatsundersökning Brukshundklubben
*Bankett Kronocamping, Lidköping

Söndag 1/9
*Skyddsmoment, Brukshundklubben (om deltagare i Sph-grupp även spår i skogen)
*Prisutdelning

Tävlingsplatsen Brukshundklubben

• Lunch kommer finnas på området alla dagar. Inkl hembakat, kaffe, dricka, mackor m m. Mer information kommer.
  • Toaletter (följ skyltning till utsidan av klubbstugan för toalett inkl dusch). Två toaletter inomhus används för funktionärer.
  • Gratis parkering, följ anvisningar
  • Löptikar startar sist. Mer information i PM.

Karta klubbområdet LBK (pdf)

Anmälan tävlande

Deltagare anmäler i detta formulär till tävling, kamratfest och bankett:

Sista anmälan 30 juni. Anmälningsavgift, 300kr skall vara Brukshundklubben tillhanda senast 30 juni till Bankgiro 5317-4975 alternativt Swish 123 173 08 11. Märk betalning med Polishund-SM 2024. Bekräftelse på anmälan sker inom 24h. Då vi har begränsat antal spår så gäller först till kvarn och max 30 ekipage totalt.

Inbjudan finns här!

Vid tävlingsanmälan godkänner du som tävlande att bilder och resultat publiceras. Om du misstycker maila tavling@lidkopingbk.se

Boende

Alla som anmäler sig kommer få en rabattkod med 20% rabatt att använda till 5-stjärniga Kronocamping i Lidköping. Kronocamping ligger bredvid Vänerns strand och ca 10 minuters bilfärd från Brukshundklubben. Det finns ca 25 st stugor. Erbjudandet gäller fram till och med 1/5 2024 och bokas direkt via Kronocamping. Rabatten gäller både med hund och utan.
Kronocamping

Kontakta gärna Destination Läckö-Kinnekulle om andra boenden, sevärdheter etc.

Invigning

Mer information kommer.

Kamratfest torsdag 29/8

Välkomna tävlande, domare och speciellt inbjudna till klubbstugan på Brukshundklubben för kamratfest. Det är gratis!

Anmälan görs samtidigt som tävlingsanmälan. Vill du anmäla i efterhand, kontakta Jessica Lenntun, 0731-410 911, polishund@lidkopingbk.se
Sista anmälan 30 juni.

Hundförarförbundets årsmöte fredag 30/8

På Kronocamping i Lidköping välkomnas intresserade till årsmöte. Ingen anmälan och gratis.

Bankett lördag 31/8

På Kronocamping i Lidköping välkomnas alla tävlande, domare och funktionärer på bankett! 3 rätters inkl öl till maten för 495kr.

Medans hundarna ligger på laddning blir det en kväll i vänners sällskap med god mat.

Anmälan görs samtidigt som tävlingsanmälan. 495kr skall vara Brukshundklubben tillhanda senast 30 juni till Bankgiro 5317-4975 alternativt Swish 123 173 08 11. Märk betalning med Polishund-SM 2024.Vill du anmäla i efterhand, kontakta Jessica Lenntun, 0731-410 911, polishund@lidkopingbk.se
Sista anmälan 30 juni.

Huvudsponsor Sparbanken Lidköping.

Övriga sponsorer:

Publik

Varmt välkomna alla som vill ta ett besök och kolla in häftig och fartfylld hundtävling! Gratis inträde och parkering vid Brukshundklubben. Publik tillåts ej vid spår och sökområden.

Se preliminärt program för tider när aktivitet sker på Brukshundklubben. Brottsplatsundersökning, lydnad och skyddsdelen kommer genomföras på klubbområdet.

Facebooksida

Innan och under SM:et kan du som tävlande och publik följa evenemanget via Facebook-sidan ”Polishund-SM 2024”.
Det blir livesändningar från tävlingen, intervjuer m m.

Resultatredovisning

På klubbområdet kommer det finnas en tavla med liverapportering. På denna sida samt på Facebooksidan ”Polishund-SM 2024” kommer rapportering ske några gånger/dag. Klubben har också ett Instagram-konto ”lidkopingsbrukshundklubb

Utställare

På klubbområdet kommer det finnas utställare på plats. De kommer presenteras här.

SM-general (allmäna frågor innan tävlingen)
Jessica Lenntun, 0731-410 911, polishund@lidkopingbk.se

Patrik Lagerstedt (Polis)
0730- 699 025